Great Barrier Reef, Flynn, Millin en Thetford reef

19 maart 2012 - Great Barrier Reef, Australië

Vanmorgen vroeg eruit, de nacht was erg warm en klam.  We moesten om 8:00 aanwezig zijn maar om 7:15 liepen we al naar de Haven waar wij de tickets moesten ophalen. Het stopte gelukkig met regen en nadat we de tickets hadden opgehaald liepen wij naar een grote dubbeldeks boot. Vertrokken om 9:00 uur en een ontbijt stond al klaar. Nadat wij vlug boven het dek het beste plekje ( in onze ogen) hadden in genomen, kwam na vertrek uit de haven, iemand van de crew vragen of wij zeeziek pillen wilden hebben, dacht het niet !. Wij stoere mannen konden wel een tochtje aan en de pillen kost 3.50 dollar per stuk dus gingen wij dus niet doen, afzetters.

Nadat wij de zee op voeren, begon de deining toe te nemen en na 40 minuten erg hevig te worden, meerdere mede toeristen vlogen kotsent naar het achterdek, en na nog enkele minuten liep Hans na de toilet en met de deur open , vloog het gehele ontbijt met koffie de wc in. Hans vertrok ook na het achterdek en na 5 minuten ben ik maar gaan kijken hoe het met hem ging. Het viel nu wel met hem mee, maar hij bleef er wel lekker zitten. IK had wel een wee gevoel maar zeeziek was ik niet. Na 1/5 uur varen kwamen we aan bij de 1e stop,  mooie plek om te snorkelen maar niet echt specalulair, Hans heeft er wel een schilpad gezien en werd ik in het water op een geven moment even misselijk maar dit zakt op de boot weer weg. Het was nog droog maar op een geven moment kwam erg snel een hevige hoosbui er aan.

De tweede plek was erg mooi, erg mooie koraal en ondanks dat het niet zonnig was , erg goed zicht. Scholen papegaai vissen zwommen langs ons heen , veel gekleurde soorten en het koraal was erg veelzijdig zoals je op foto's vaak ziet, geen versteende soorten zoals Whitsunday. Hier ook het nemo visje gezien!

De derde en laatste snordel plek was redelijk vertelde Hans, onder geleide van een gids gemaakt maar je zag geen specatulaire beesten.

Na een rustige terugtocht , wij zijn in slaap gevallen , dus waren we snel weer terug in de haven, en langs Mac.Donals voor wifi en een patatje , lekker even junkfood.

In het hotel hoorde we dat de trein na Kuranda niet reed, waarschijnlijk pas donderdag is het weer mogelijk gezien de regen. Dus vanavond nog plannen maken voor morgen