Mardi Gras

3 maart 2012 - Sydney, Australië

Zaterdag

Vanmorgen weer vroeg opgestaan, vermoeide nacht steeds wakker en onrustig geslapen. Ik merk dat ik echt een tijdje nodig hebt om te wennen.  Hans heeft afgesproken met Ron voor een brunch in de buurt, een erg leuk cafe , een stevig ontbijtje en onze koffie in Australie is nu dagelijks Cafe Latte.

Leuk om Ron weer te zien en wat bij gekletst , na een uurtje zijn wij de stad in gegaan om wat rond te kijken en Ron nodigde ons uit om vanavond bij hem thuis voor een drankje en daarna naar de Mardi Gras Parade te lopen wat 10 minuten van hun appartement is. "s middag weer flink rond gewandelend en naar Mandy beach geweest,via de ferry bij het Opera House. Mandy is een leuk toerische stad maar het regende en dan is zo strand stadje minder leuk. Dus na een uurtje weer terug gegaan. Aan boord van de feryy was het gratis wifi dus kon weer wat foto's uploaden. Wel een gedoe omdat niet overal wifi gelegenheden zijn dus als er ergens wifi dan vlug er van gebruik maken.

Natuurlijk toen wij weer terug waren in Syndey , scheen de zon weer, enfin hopelijk blijft hij nu wel aanwezig. Het blijft ondanks het wisselende weer warm, dus lopen alleen maar op slippers en in korte broek.

"s avonds naar Ron Chris, zij wonen in een mooi luze penthouse met een klein dakterasje met uitzicht. Omdat het opnieuw ging regenen zij wij pas om 10:30 uur naar de Parade gelopen. Ron had lekkere cocktails gemaakt en daarna champagne en proserto dus het voordrinken was al begonnen.

De meiden waren elders in de stad aan het feest vieren, dus wij hebben de Parade gezien een paar blokken achter onze wijk . Het leek nu wel Koninginne dagin AMsterdam, veel dronken jeugd maar een gemoedelijk sfeertje. Wij zijn daar gebleven tot dat deze was afgelopen en zijn toen met Ron en Chris mee gelopen die naar een afterparty gingen. Kaartje (zwart) waren niet meer betaalbaar, ik geloof 200 dollar per kaartje.  Daar afscheid genomen van Ron en Chris en terug gelopen naar het Hotel.  Ron vertelde dat er nog ergens in Oxfortstreet een bekend jazz caffeetje was maar daar is niets meer van gekomen ........